برای دولت آمریکا، استقلال‌ يك‌ ملت‌ مثل‌ يك‌ دشنام‌ مي‌ماند
شاهزاده پارسی
Prince of Persia

ام پی تری پلیر پرندگان خشمگین - Angry Birds -خرید mp3 پلیر انگری بردز ام پی تری پلیر پرندگان خشمگین - Angry Birds -خرید mp3 پلیر انگری بردز ام پی تری پلیر پرندگان خشمگین - Angry Birds -خرید mp3 پلیر انگری بردز ام پی تری پلیر پرندگان خشمگین - Angry Birds -خرید mp3 پلیر انگری بردز

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، یکی از ویژگی‌های برجسته انقلاب اسلامی ایران فراطبقاتی بودن آن است،  برخلاف انقلاب‌های کارگری، روستایی، بلشوییکی، بورژوایی و ...، انقلاب شکوهمند اسلامی ایران محصول و متعلق به یک ملت است که در آن زن و مرد، پیر و جوان، غنی و فقیر و شهری و روستایی سهیم بوده‌اند.

اما ویژگی منحصر به فرد انقلاب اسلامی این است که این گستره تا بدانجا توسیع یافته که تقسیم‌بندی ملت و طبقه حاکم را نیز در نوردیده و نیروهای کنش‌گر انقلاب را حتی در امن‌ترین تکیه‌گاه‌های رژیم پهلوی، در آغوش خود جایی داد.

 "همافران" از همین کنش‌گران بودند که با خروش آنان، بنیاد رژیم طاغوتی از جایی ضربه دید که بایستی بر آن خود را استوار می‌ساخت، ژنرال هایزر که در انقلاب اسلامی معاون وقت فرمانده نیروی هوایی آمریکا در اروپا بود در این باره می‌گوید:"خیلی‌ بد به‌ نظر می‌رسید که‌ تمام‌ این‌ مشکلات‌ و مسائل‌ داشت‌ درنیروی‌هوایی‌ اتفاِق می‌افتاد، درست‌ در جایی‌ که‌ ما کمترین‌ انتظار را داشتیم‌. زیرا آنها تحصیل‌کرده‌ی‌ آمریکا و نیز تحصیل‌کرده‌ترین‌ بخش‌ بودند!

هُمافران رسته‌ای در نیروی هوایی ایران به شمار می‌رفتند، این رسته از سال ۱۳۴۹ تا ۱۳۵۶ هزاران نیرو جذب کرده بود.

هم‌زمان با سفر حضرت امام خمینی‌(ره) به پاریس زمزمه‌هایی از نارضایتی همافران از ارتش و حتی رژیم طاغوتی به گوش می‌رسید، اما پس از مدتی کوتاه این زخم‌های کهنه سرباز کرد و به صورت تظاهرات مکرر در پایگاه‌های مختلف نیروی هوایی کشور در دی ماه 1357 تبلور یافت.
 
رژیم طاغوتی به صورت همزمان دو سیاست را در پیش گرفت در بعد دیپلماسی عمومی تکذیب این نارضایتی‌ها ساده‌ترین کار بود اما در درون نیروی هوایی همافران معترض با بازداشت و تبعید مواجه شدند، فرار شاه در 26 دی از کشور روحی تازه به اعتراضات همافران دمید، چهار روز پس از این اتفاق، همافران در پایگاه‌ هوایی‌ بندرعباس‌ تظاهراتی باشکوه را ترتیب دادند.

در 4 ‌بهمن‌ماه‌ 1357، جمع کثیری از اعضای نیروی‌ هوایی‌ اعم از همافران و درجه‌داران رهسپار منزل آیت‌الله طالقانی‌ شدند، تظاهرات کنندگان در آستانه ورود امام خمینی (ره) به میهن ضمن اعلام همبستگی با ایشان شعار می دادند "ما پرسنل‌ هوایی‌ هستیم، ما منتظرخمینی‌ هستیم‌." عوامل رژیم در ابتدا محدودیت‌هایی را برای آنان فراهم آوردند اما هماهنگی و سازماندهی معترضین ورق را به سمت آنان بازگرداند به همین ترتیب تظاهرات همافران ادامه یافت تا به روز تاریخی 19 بهمن رسید.

19 بهمن ماه 57 تاریخی فراموش نشدني در تاريخ حماسه‌هاي قهرمانان نيروي هوايي است،  روزي كه دلاور مردان ارتش اسلام در نيروي هوايي از ستم و بند طاغوت رسته و پيوستگي رسمي خود را به امام خميني(ره) و نهضت اسلامي‌شان به طور صريح، علني و در كمال شجاعت ابراز و به نمايش گذاشتند.

یکی از مناسبت‌هایی که هر سال مقام معظم رهبری درباره آن به سخنرانی می‌پردارند و طی آن مسائل روز و تحولات مرتبط با آن مناسبت را بیان می‌کنند، سالروز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

سابقه بیانات مقام معظم رهبری در سالروز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در 19 بهمن ایام الله دهه مبارک فجر، به سال 68 باز می‌گردد، از آن زمان  تاکنون 16 سخنرانی به این مناسبت ایراد شده است.

با توجه به اینکه در آستانه این روز تاریخی قرار داریم، باشگاه خبرنگاران طی سلسله گزارش‌هایی بیانات مقام معظم رهبري را در جمع فرماندهان نیروی هوایی ارتش بازخوانی کرده است.

طی این گزارش فرامین مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان و پرسنل نیروی هوایی طی سال‌های 68، 69، 70 و 71 و 75 بازخوانی شده است.

مقام معظم رهبری در 19 بهمن ماه سال 68 در جمع کثیری از پرسنل نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی می فرمایند: شايد در طول‌ اين‌ يازده‌ سال‌ اتفاق‌ نيفتاده‌ باشد كه‌ من‌ مثل‌ امروز يعني‌ نوزدهم‌ بهمن‌ را با جمعي‌ از برادران‌ نيروي‌ هوايي‌ نبوده‌ باشم‌ و در احساس‌ شكوهمند خاطره‌ي‌ بي‌نظير آنها شركت‌ نداشته‌ باشم‌. سال‌ 57، آن‌ روزي‌ كه‌ نيروي‌ هوايي‌ سد پولاديني‌ را شكست‌ و براي‌ اولين‌ بار فرماندهي‌ امام‌ را در ارتش‌ انقلاب‌ اعلام‌ كرد و بعد از آن‌، در سا‌ل‌هاي‌ ديگري‌ كه‌ اين‌ خاطره‌ را گرامي‌ داشت‌، من‌ هر سال‌ مثل‌ امروز را با شما بوده‌ام‌ و حالا كه‌ به‌ پشت‌ سر و اين‌ ده‌، يازده‌ سال‌ نگاه‌ مي‌كنم‌ و سال‌هاي‌ پرحادثه‌ و پرماجرا و حقيقتا سرنوشت‌ساز را در ذهن‌ خود بازنگري‌ مي‌كنم‌، مي‌بينم‌ كه‌ حقا راه‌ پرپيچ‌ و خم‌ و پرفراز و نشيبي‌ آن‌ هم‌ با سربلندي‌ براي‌ شما پرسنل‌ نيروي‌ هوايي‌ طي‌ شده‌ است‌.

در سال‌ 57 كه‌ نيروي‌ هوايي‌ وارد گود انقلاب‌ شد، كاري‌ را انجام‌ داد كه‌ اگر در هر كشور و انقلابي‌، هر عنصري‌ از عناصر مسلح‌ آن‌ كار را انجام‌ بدهد، براي‌ او يك‌ افتخار دايمي‌ به‌ حساب‌ خواهد آمد؛ چون‌ همه‌ مي‌دانند كه‌ رژيم‌ گذشته‌ روي‌ ارتش‌ سرمايه‌گذاري‌هاي‌ گوناگوني‌ كرده‌ بود و به‌ آن‌ اميد زيادي‌ داشت‌. البته‌، اميد نابجايي‌ بود. علت‌ هم‌ اين‌ بود كه‌ در حقيقت‌ آن‌جايي‌ كه‌ او سرمايه‌گذاري‌ كرده‌ بود و آن‌ بخشي‌ كه‌ او همه‌ چيز را رايگان‌ در اختيارش‌ گذاشته‌ بود، كارايي‌ نداشت‌ و كاري‌ از او بر نمي‌آمد. رؤسا و فرماندهان‌ بالا و عناصر ويژه‌ در ارتش‌، متعلق‌ به‌ دستگاه‌ سلطنت‌ و رژيم‌ بودن؛ اما آن‌ عناصر ويژه‌، در روز روز و جاي‌ جا، كارايي‌ نداشتند.

‌*همه‌ بساطي‌ كه‌ آنها چيده‌ بودند، واژگون‌ شد

فرمانده کل قوا می‌افزایند: البته‌، هميشه‌ بدنه‌ كارايي‌ دارد. بدنه‌ي‌ ارتش‌ كه‌ جزو آحاد مردم‌ بود، نه‌ مشمول‌ خيرات‌ و بركات‌ آن‌ دستگاه‌ بود و نه‌ قاعدتا آن‌ دستگاه‌ مي‌توانست‌ به‌ او اميدي‌ داشته‌ باشد. لذا وقتي‌ كه‌ براي‌ بدنه‌ي‌ ارتش‌، معرفت‌ و آگاهي‌ به‌ مسايل‌ جاري‌ كشور پيدا شد، همه‌ي‌ بساطي‌ كه‌ آنها چيده‌ بودند، واژگون‌ شد. اول‌ نيروي‌ هوايي‌ سد را شكست‌ و وارد ميدان‌ شد، بعد هم‌ نيروي‌ زميني‌ به‌ آن‌ ملحق‌ گرديد. نيروي‌ زميني‌ به‌ انقلاب‌ پيوست‌ و وارد صفوف‌ انقلاب‌ شد و همين‌ به‌ پيروزي‌ سريع‌ انقلاب‌ كمك‌ كرد.

*پیوستن ارتش به انقلابیون و مردم، کار پیروزی را آسان کرد

شايد امروز كساني‌ در مقام‌ تحليل‌ برايشان‌ دشوار باشد كه‌ قبول‌ كنند پيوستن‌ ارتش‌ به‌ انقلابيون‌ و مردم‌، كار پيروزي‌ را آسان‌ كرد و جلو انداخت‌. شايد خيال‌ كنند كه‌ اين‌ حرف‌، از نقش‌ مردم‌ و مردمي‌ بودن‌ انقلاب‌ خواهد كاست‌؛ در حالي‌ كه‌ اين‌ اشتباه‌ است‌. هنر يك‌ انقلاب‌ همين‌ است‌ كه‌ مي‌تواند عناصر نيروهاي‌ مسلح‌ دشمن‌ را هم‌ متوجه‌ به‌ خود كند و به‌ حقانيت‌ خويش‌ معتقد و جزيي‌ از خود نمايد و كرد. اين‌ حقانيت‌ انقلاب‌ و مردم‌ بود كه‌ توانستند نيروهاي‌ مسلح‌ و ارتش‌ را از خود كنند و در جناح‌ خود قرار بدهند و همين‌ موجب‌ شد كه‌ پيروزي‌ آسان‌ شود و زود به‌ دست‌ آيد. بدون‌ اين‌ هم‌ شايد پيروزي‌ به‌ دست‌ مي‌آمد، اما با زحمات‌ زياد و شايد با يك‌ فاصله‌ي‌ طولانيتر.

رهبری معظم انقلاب در ادامه این دیدار با اشاره به اینکه وقتي‌ تاريخ‌ يازده‌ سال‌ گذشته‌ را مي‌بينم‌، حقيقتا مشاهده‌ مي‌كنم‌ كه‌ در طول‌ اين‌ يازده‌ سال‌، نقاط درخشان‌ نيروهاي‌ مسلح‌ و ارتش‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ بخصوص‌ نيروي‌ هوايي‌ بسيار زيادتر از گنجايش‌ يازده‌ سال‌ عمر معمولي‌ يك‌ انسان‌ و يك‌ مجموعه‌ است‌، می‌افزایند: حقيقتا در اين‌ يازده‌ سال‌، خيلي‌ خدمت‌ انجام‌ گرفته‌ است‌. البته‌، حق‌ هم‌ همين‌ است‌. نيروي‌ هوايي‌ ارتش‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌، به‌عنوان‌ تنها تشكيلاتي‌ كه‌ مأمور حفاظت‌ از آسمان‌ كشور و مأمور پشتيباني‌ از يگان‌هاي‌ رزمي‌ سطحي‌ است‌، بايد هم‌ به‌ عنوان‌ يك‌ معتمد و مؤتمن‌ براي‌ اين‌ ملت‌، در دشوارترين‌ جبهه‌ها و خطوط حضور داشته‌ باشد. اين‌، وظيفه‌ي‌ همه‌ي‌ ماست‌.

ملت‌ ما با داعيه‌ي‌ استقلال‌ و سرپيچي‌ از نظم‌ استكباري‌ عالم‌، براي‌ خودش‌ در دنيا دشمن‌ درست‌ كرده‌ است‌. بعضي‌ها مي‌گويند: كاش‌ كاري‌ مي‌كرديد كه‌ اين‌ همه‌ قدرتها دشمن‌ شما نمي‌شدند(!) آنها نمي‌فهمند كه‌ چه‌ سخني‌ بر زبانشان‌ جاري‌ مي‌شود. مسأله‌ اين‌ است‌ كه‌ نظام‌ سلطه‌ و قدرت‌ مطلقه‌ و رأس‌ هرم‌ استكبار جهاني‌ كه‌ امروز در دنيا حاكم‌ است‌ و نيز قدرت‌هاي‌ نسبي‌ وابسته‌ به‌ آن‌ رأس‌، هر ملت‌ و دولت‌ و انساني‌ كه‌ دم‌ از استقلال‌ بزند، دشمن‌ خود به‌ حساب‌ مي‌آورند.

*برای دولت آمریکا و دولت‌های زیر دست او استقلال‌ يك‌ ملت‌ مثل‌ يك‌ دشنام‌ مي‌ماند

رهبری انقلاب ادامه می‌دهند: اين‌ سوء استفاده‌ از علم‌ و صنعت‌، متعلق‌ به‌ امروز هم‌ نيست‌; در گذشته‌ هم‌ همين‌ طور بوده‌ است‌. دولت‌ انگليس‌ يا پرتغال‌ و يا اسپانيا، هركدام‌ بر بخشي‌ از دنيا و مستعمرات‌ حاكم‌ بودند و يا كشور فرانسه‌ كه‌ در برهه‌هاي‌ مختلف‌ دويست‌، سيصد سال‌ اخير، در برخي‌ كشورها حضور استعماري‌ داشته‌ است‌.

امروز كه‌ دولت‌ امريكا در رأس‌ هرم‌ قدرت‌ جهاني‌ قرار گرفته‌ است‌ و در حاشيه‌ و زير دست‌ او، دولت‌ها و قدرت هاي‌ ديگر هر كدام‌ به‌ حسب‌ اقتدار و امكانات‌ و پول‌ و علم‌ و بقيه‌ي‌ عناصر مؤثر در قدرتشان‌  يك‌ مقدار بر امور عالم‌ تسلط دارند، اين‌ مجموعه‌يي‌ كه‌ امروز با هم‌ كار مي‌كنند، حاضر نيستند ببينند و بپذيرند يا بشنوند كه‌ دولت‌ و ملتي‌ وجود دارد كه‌ مي‌خواهد از كمند قدرت‌ آنها رها زندگي‌ كند. براي‌ آنها، استقلال‌ يك‌ ملت‌ مثل‌ يك‌ دشنام‌ مي‌ماند؛ به‌ همين‌ خاطر حاضر نيستند تحمل‌ كنند. اگر ملتي‌ گفت‌ شما در كار ما دخالت‌ نكنيد، مثل‌ اين‌ است‌ كه‌ به‌ آنها دشنام‌ داده‌اند!

آنها خودشان‌ را صاحب‌ حق‌ مي‌دانند كه‌ در همه‌ي‌ كارهاي‌ ملت‌هاي‌ عالم‌ دخالت‌ كنند. يك‌ جا دخالت‌ مي‌كنند و مي‌گويند: مي‌خواهيم‌ دمكراسي‌ را به‌ آن‌جا ببريم‌! يك‌جا دخالت‌ مي‌كنند و مي‌گويند: مي‌خواهيم‌ از نفوذ موج‌ چپ‌ يا تفكر چپ‌ در آن‌جا جلوگيري‌ كنيم‌! يك‌ جا دخالت‌ مي‌كنند و مي‌گويند: مي‌خواهيم‌ امنيت‌ آن‌جا را حفظ كنيم‌! يك‌ جا دخالت‌ مي‌كنند و مي‌گويند: منافع‌ ما در آن‌جا به‌ خطر افتاده‌ است‌ !آنها خودشان‌ را صاحب‌ دنيا مي‌دانند; كأنـه‌ تأمين‌ دمكراسي‌ ملت‌ها و دولت‌ها هم‌ به‌ عهده‌ي‌ آنهاست‌!

معظم له در ادامه می‌فرمایند: ناگهان‌ ملتي‌ با اتكاء به‌ قدرت‌ ايمان‌ و تكيه‌ به‌ فرهنگ‌ اصيل‌ و نيروي‌ ذاتي‌ خود و بدون‌ كمك‌ گرفتن‌ از هيچ‌ دولت‌ و قدرتي‌ و با اعتقاد به‌ شخصيت‌ ملي‌ و انساني‌ خويش‌ پيدا مي‌شود كه‌ خود را از كمند محكم‌ تسلط و تصرف‌ اين‌ قدرت‌ها و امريكا خلاص‌ مي‌كند; آن‌ هم‌ در منطقه‌يي‌ از دنيا كه‌ صددرصد در اختيار آنها بوده‌ است‌. مي‌خواهيد با چنين‌ ملتي‌ دشمن‌ نشوند؟ مي‌خواهيد با شعارهايي‌ كه‌ ملت‌ ما را اين‌طور بيدار كرده‌ و در مقابل‌ نظام‌ سلطه‌ قرار داده‌ است‌، دشمن‌ نشوند؟

معلوم‌ است‌ كه‌ دشمني‌ سردمداران‌ قدرت‌  و بيش‌ از همه‌ امريكا  با چنين‌ ملت‌ و دولت‌ و رهبري‌ و با چنين‌ شعارهايي‌، يك‌ دشمني‌ تمام‌ نشدني‌ است‌. اين‌ دشمني‌ها، از روز اول‌ عليه‌ انقلاب‌ و اسلام‌ و كشور و امام‌ وجود داشته‌ و در طول‌ اين‌ يازده‌ سال‌ هم‌ ادامه‌ پيدا كرده‌ است‌ و همين‌، يكي‌ از صحنه‌هاي‌ عبرت‌ و معرفت‌ براي‌ كساني‌ است‌ كه‌ داراي‌ ديده‌ي‌ بصيرتند.


*ملت‌ ايران‌ نشان‌ دادند كه‌ ابرقدرت‌ نمي‌تواند آنها را به‌ زانو درآورد


هيبت‌ ابرقدرتي‌ ابرقدرت‌ها، هميشه‌ بيشترين‌ مشكلات‌ آنها را در دنيا حل‌ مي‌كرده‌ و مي‌كند. در حقيقت‌، قدرت‌ و سلاح‌ و پول‌ و سياست‌ و عقلشان‌، به‌ مراتب‌ كمتر از هيبتشان‌ است‌. اين‌ هيبت‌ آنهاست‌ كه‌ همه‌ را مي‌ترساند و جرأت‌ نمي‌كنند در مقابل‌ آنها بايستند.

ایشان تاکید می‌کنند: ملت‌ ايران‌ نشان‌ دادند كه‌ ابرقدرت‌ نمي‌تواند آنها را به‌ زانو درآورد. اين‌ به‌ بركت‌ انقلاب‌ و فكر و ايمان‌ و اسلام‌ است‌ كه‌ مي‌تواند دلها را محكم‌ و از ترس‌ خالي‌ كند و قدرت‌ انسانيشان‌ را به‌ آنها تفهيم‌ نمايد.

مسأله‌، مسأله‌ي‌ سقوط ابرقدرتهاست‌. قبلا امپراتوري‌هايي‌ از قبيل‌ پرتغال‌ و اسپانيا و انگليس‌ و امثال‌ اينها را ديده‌ بوديم‌ كه‌ يك‌ روز امپراتوري‌ بودند و يك‌ روز هم‌ به‌ يك‌ دولت‌ خيلي‌ معمولي‌ تبديل‌ شدند. كسي‌ باور نمي‌كرد كه‌ ابرقدرت‌هاي‌ اواخر قرن‌ بيستم‌ هم‌ ممكن‌ است‌ يك‌ روز به‌ يك‌ دولت‌ معمولي‌ تبديل‌ شوند؛ ولي‌ امروز اين‌ واقعيت‌ را مي‌بينيم‌.

*هر كسي‌ هر جا ايستاده‌، آن‌ جا را محكم‌ و با امانت‌ و دقت‌ حفظ كند

رهبری معظم انقلاب با بیان اینکه نظام‌ اسلامي‌ را با شوق‌ و اميد بيشتري‌ تقويت‌ كنيم‌ و در راه‌ هدف‌هايش‌ پيش‌ برويم‌، عنوان می‌کنند: هر كسي‌ هر جا ايستاده‌، آن‌ جا را محكم‌ و با امانت‌ و دقت‌ حفظ كند. شما كه‌ در نيروي‌ هوايي‌ و يا در هر بخشي‌ از بخش‌هاي‌ ارتش‌ جمهوري‌ اسلامي‌ و يا نيروهاي‌ مسلح‌ هستيد، موظفيد آن‌ مسؤوليت‌ را با دقت‌ همراه‌ با ابتكار و هوشياري‌ كامل‌ و اميد فراوان‌ حفظ كنيد و آن‌ را به‌ انجام‌ برسانيد و از طريق‌ آن‌، به‌ سمت‌ هدف‌هاي‌ متعالي‌ اسلام‌ و نظام‌ اسلامي‌ حركت‌ كنيد.


*نيروي‌ هوايي‌ آزمايش‌ خوبي‌ داد و شهداي‌ بزرگي‌ تقديم‌ كرد

ایشان در پایان این دیدار خاطر نشان می‌کنند: نيروي‌ هوايي‌ آزمايش‌ خوبي‌ داد و شهداي‌ بزرگي‌ تقديم‌ كرد. از آغاز، عناصر مؤمني‌ داشت‌ و بعد هم‌ پيدا كرد. البته‌، دشمن‌ در نيروي‌ هوايي‌ خيلي‌ تلاش‌ و كار كرد. در گوشه‌ و كنار، ناخنش‌ به‌ جاهايي‌ هم‌ بند شد و توانست‌ كارهايي‌ بكند; ليكن‌ توفيق‌ دشمن‌ خيلي‌ كم‌ بود. دشمناني‌ كه‌ روي‌ ارتش‌ كار و تبليغات‌ مي‌كنند و مي‌خواهند همان‌ اميد مرده‌ي‌ تمام‌ شده‌ي‌ افسرده‌ي‌ قديمي‌ را زنده‌ كنند  كه‌ كاملا هم‌ بيهوده‌ و ابلهانه‌ است‌  بدانند كه‌ اين‌ تبليغات‌، بسيار بسيار كم‌ كارگر افتاده‌است‌. بايد هم‌ همين‌طور مي‌بود و كم‌ كارگر مي‌افتاد.

آنچه‌ ما از نيروي‌ هوايي‌ ديديم‌، شجاعت‌ و فداكاري‌ و شرف‌ و بزرگواري‌ و پيشرفت‌ در هدفها و آرمان‌ها و حضور در ميدان‌هاي‌ خطر بود كه‌ همه‌ي‌ اين‌ها با ارزش‌ است‌. اين‌ ارزشها را حفظ كنيد و بر آنها بيفزاييد و در درجه‌ي‌ اول‌ براي‌ خودتان‌ و ارتش‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ و براي‌ نظام‌ جمهوري‌ اسلامي‌، سربلندي‌ و افتخار را روزافزون‌ كنيد.


* نیروی هوایی ارتش در حساسترين‌ لحظات‌ و در خطرناكترين‌ موقعها و موضعها، آزمايشهاي‌ خوبي‌ داشته‌ است‌

معظم له در 19 بهمن 69 در دیدار با جمعي‌ از پرسنل‌ نيروي‌ هوايي‌ ارتش‌ جمهوري‌ اسلامي‌، به‌ مناسبت‌ روز نيروي‌ هوايي می‌فرمایند: حضور جمعي‌ از پرسنل‌ نيروي‌ هوايي‌ ارتش‌ در صفوف‌ مقدم‌ انقلاب‌ اسلامي‌، آن‌ هم‌ در حساسترين‌ لحظات‌، بر سرنوشت‌ ارتش‌ و سرنوشت‌ و جهت‌گيري‌هاي‌ موجود در انقلاب‌، تأثيراتي‌ گذاشت‌.

خوشبختانه‌ نيروي‌ هوايي‌، بعد از پيروزي‌ انقلاب‌ تا امروز، هم‌ در جنگ‌ تحميلي‌ و هم‌ پيش‌ از آن‌، در حساسترين‌ لحظات‌ و در خطرناكترين‌ موقع‌ها و موضع‌ها، آزمايشهاي‌ خوبي‌ داشته‌ است‌. حضور نيروي‌ هوايي‌ در مقام‌ هجوم‌ و دفاع‌، حضور باارزشي‌ بوده‌ است‌.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای می‌افزایند: امروز بحمدالله‌ نيروي‌ هوايي‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌، رشيد و بالنده‌ و متكي‌به‌خود و مستغني‌ است‌؛ از ابزارهاي‌ پيشرفته‌ي‌ طراز بالا برخوردار است‌؛ كارنامه‌ي‌ درخشان‌ جنگ‌ و تجربه‌هاي‌ با ارزش‌ آن‌ را در كوله‌بار خود دارد و نيرويي‌ جوان‌ و بانشاط و فعال‌ است‌ و ان‌شاءالله‌ آينده‌ي‌ بهتري‌ هم‌ خواهد داشت‌.

فرمانده کل قوا در ادامه این دیدار بیان می‌کنند: آن‌ استقلال‌ حقيقي‌ و اتكا به‌ نفس‌ واقعي‌  كه‌ ناشي‌ از انقلاب‌ و اسلام‌ است‌  اين‌ ملت‌ و اين‌ كشور و اين‌ دولت‌ را با ناصيه‌يي‌ درخشان‌ در دنيا معرفي‌ مي‌كند و قدر اين‌ استقلال‌ را مي‌دانيد و مي‌خواهيد اين‌ استقلال‌ را حفظ بكنيد; وقتي‌ تجربه‌ي‌ آزاد زيستن‌ در نظام‌ الهي‌ و اسلامي‌ را تجربه‌ي‌ شيريني‌ مي‌دانيد و مي‌خواهيد آن‌ را روزبه‌روز به‌ سمت‌ كمال‌ پيش‌ ببريد، پس‌ بايد خودتان‌ را آماده‌ي‌ دفاع‌ بكنيد.

* دشمن‌ براي‌ ضربه‌ زدن‌، منتظر فرصت‌ است/ دفاع‌، يك‌ وظيفه‌ي‌ عقلي‌ و انساني‌ و اسلامي‌ است‌‌

بايد بدانيد كه‌ دشمن‌ براي‌ ضربه‌ زدن‌، منتظر فرصت‌ است‌. "و من‌ نام‌ لم‌ ينم‌ عنه‌". اگر شما غافل‌ بشويد، ضربه‌ را خواهيد خورد. دفاع‌، يك‌ وظيفه‌ي‌ عقلي‌ و انساني‌ و اسلامي‌ است‌؛ پس‌ بايد آماده‌ بود. روزبه‌روز بايد آمادگيتان‌ را بيشتر كنيد و آموزش‌ها را پيش‌ ببريد. سازماندهي‌ منظم‌، مبتني‌ بر حفظ انضباط كامل‌ و رعايت‌ مقررات‌ است‌؛ اين‌ را يك‌ ارزش‌ به‌ حساب‌ آوريد. رعايت‌ مقررات‌، به‌ معناي‌ بي‌عدالتي‌ نيست‌. عدالت‌ و عدم‌ تبعيض‌ و ارزشگذاري‌ بر اساس‌ حق‌ را يك‌ اصل‌ بدانيد. اين‌ اصول‌، اصول‌ بنياني‌ است‌.

مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه يكي‌ از چيزهايي‌ كه‌ در كار يك‌ سازمان‌ نظامي‌ حايز اهميت‌ است‌، نشاط براي‌ استفاده‌ي‌ بهتر از استعدادها و قدرت‌ها و موجودي‌هاي‌ مادي‌ و انساني‌ است‌، عنوان می‌کنند: استعدادها را جستجو كنيد و آنها را به‌ جوشش‌ و درخشش‌ دربياوريد. از دست‌هاي‌ ماهر و مغزهاي‌ نافذ و خلاق‌ و چشم‌هاي‌ دقيق‌، در پيشرفت‌ كار و مسؤوليت‌ بزرگ‌ خودتان‌ بهره‌ بگيريد. اينها، همان‌ تصميم‌گيري‌هاي‌ بجا و شناختن‌ تكليف‌ لحظه‌هاست‌.

*خودتان‌ را آماده‌ نگهداريد، سازمانتان‌ را روزبه‌روز پيش‌ ببريد. انسجامتان‌ را مثل‌ گذشته‌ و بهتر از گذشته‌، حفظ كنيد

ایشان می‌افزایند: امروز جوانترين‌ شما هم‌، تجربيات‌ پيران‌ كهنسال‌ را در مقابل‌ چشم‌ خودش‌ ديده‌ است‌. شما مگر فروريختن‌ يك‌ امپراتوري‌ را به‌ چشم‌ نديديد؟ امپراتوري‌ مادي‌ عظيم‌ به‌ اصطلاح‌ حكومت‌ سوسياليستي‌ و تفكر ماركسيستي‌ كه‌ نصف‌ دنيا را گرفته‌ بود، مثل‌ كاخي‌ از بازيچه‌ در هم‌ فروريخت‌. امروز، چيزي‌ از آن‌ امپراتوري‌ باقي‌ نيست‌؛ درحالي‌كه‌ در عرصه‌ي‌ محاسبات‌، خيلي‌ محكم‌ بودند. محاسبات‌، صددرصد مادي‌ بود و عنصر معنويت‌، در آن‌ لحاظ نشده‌ بود.

محاسبات‌ معنوي‌، دخالت‌ فوق‌العاده‌يي‌ دارد؛ بلكه‌ تعيين‌كننده‌ است‌. بر اساس‌ محاسبات‌ مادي‌، آنها مي‌بايست‌ روزبه‌روز قدرتمندتر مي‌شدند و امروز شما مي‌بينيد كه‌ محاسباتشان‌ در چه‌ صحنه‌هاي‌ خجلت‌آوري‌، دچار ناكامي‌ شده‌ است‌.

خودتان‌ را آماده‌ نگهداريد. سازمانتان‌ را روزبه‌روز پيش‌ ببريد. انسجامتان‌ را مثل‌ گذشته‌ و بهتر از گذشته‌، حفظ كنيد. مجموعه‌ي‌ نيروهاي‌ مسلح‌ ـ ارتش‌ جمهوري‌ اسلامي‌، سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامي‌ و ديگر نيروهاي‌ دست‌اندركار دفاع‌ و حفاظت‌ و حراست‌ از ارزشهاي‌ انقلاب‌ ـ را با يك‌ چشم‌ نگاه‌ كنيد و آنها را يكي‌ ببينيد. هر چيزي‌ در جاي‌ خود، و همه‌ به‌ عنوان‌ بخشي‌ از يك‌ مجموعه‌ي‌ پرافتخار هستند.

* خيلى مهم است كه نيروى سوگلى رژيمى، على‌رغم همه‌ى تبليغات و تلقيناتى كه شده بود ، در يك برهه‌ى حساس با ظلم و طغيان به صورت صريح مقابله كند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در در ديدار با جمعى از پرسنل نيروى هوايى ارتش به مناسبت روز نيروى هوايى در 19 بهمن 70  می‌فرمایند: اين‌كه ما روز نوزدهم بهمن را يك مقطع به حساب مى‌آوريم و نيروى هوايى را با اين روز معرفى مى‌كنيم، در حقيقت تكيه بر يك مسأله‌ى ارزشى است و يقيناً تاريخ قضاوت خواهد كرد؛ همچنان كه امروز هم با اين‌كه در بحبوحه‌ى قضايا هستيم و معمولاً در بحبوحه‌ى مسائل، كمتر مى‌شود ابعاد آن را دانست و فهميد، اما چشم‌هاى باز و دل‌هاى بيدار ملت ما قضاوت مى‌كنند و در اين چند ساله نيز قضاوت كرده‌اند.

ایشان می‌افزایند: خيلى مهم است كه نيروى سوگلى رژيمى، على‌رغم همه‌ى تبليغات و تلقيناتى كه شده بود، در يك برهه‌ى حساس، آن شجاعت و آن آگاهى را پيدا كند كه با ظلم و طغيان به صورت صريح مقابله كند و خود را به جناح اسلام و حق متصل نمايد؛ و اين اتفاق افتاد. در روز نوزدهم بهمن، آن چهره‌هاى جوان و مصمم نيروى هوايى که  بسيارى از آنها همين امروز بحمداللَّه در خلال عناصر مسؤول و كارگزار نيرو حضور دارند و بعضى از آنها هم به شهادت رسيده‌اند، عليه رژيم وابسته‌ى پهلوى اعلام موضع كردند و مردم را دلگرم نمودند؛ اين كار اثر بسيار عجيبى داشت. من آن روز در خدمت امام شاهد قضايا بودم و اين تحولى را كه به صورت محسوس داشت در اركان نظام كشور ما تحقق پيدا مى‌كرد، ديدم. سبقت در جهاد و سبقت در پذيرش ارزش‌هاى الهى و اسلامى و سبقت در فهميدن حقيقت، يك ارزش است؛ اين ارزش را نيروى هوايى ما كسب كرد و آن را با ارزش ديگرى همراه نمود، كه آن هم عبارت است از ايستادگى و صدق قول در ميدان‌هاى خطر.

*نیروی هوایی یکی از آن دستگاه‌های نمونه ماست

معظم له عنوان می‌کنند: نيروى هوايى يكى از آن دستگاه‌هاى نمونه‌ى ماست. چهره‌يى مثل شهيد بابايى را اين نيرو به ملت ايران داد. بحمداللَّه چهره‌هاى شبيه بابايى در ميان اين نيرو هستند و كم هم نيستند؛ كسانى كه دانش و تسلط بر فن را، با اخلاص و عشق بى‌نهايت به اسلام و هدف‌هاى اسلامى و آمادگى براى اقدام در جهت مصالح اين ملت و اين كشور همراه كردند. امروز هم بحمداللَّه از اين‌گونه افراد داريم و اميد من اين است كه امثال اين چهره‌ها روزبه‌روز در اين نيرو بيشتر بشوند. اين جوانان، اين نورسها، اين دل‌هاى پاك و روح‌هاى مطهرى كه با خلوص در جرگه‌ى اين نيرو وارد مى‌شوند، بايد با همان روحيه‌ى فداكارى و اخلاص و آمادگى براى تحمل مشاق و زحمات در هنگام لازم، مدارج علمى و تحقيقى را بپيمايند.

اما بعد از تشكيل جمهورى اسلامى، قضيه ابعاد بسيار وسيعترى پيدا كرد و داراى ابعاد جهانى شد. چرا؟ زيرا ملت‌هاى عالم و بخصوص ملت‌هاى اسلامى، ناگهان احساس كردند كه درد مشتركى ميان ملت ايران و مجموعه‌ى يك ميليارد مسلمان وجود دارد و آن، درد دورافتادن از اصل خود و دچار شدن در دست بت‌هاى قدرت استكبارى است كه بر تمام شؤون زندگى اين ملت‌ها دارد اثر مى‌گذارد و زندگى آنها را تباه مى‌كند.

*ناكامى اين توطئه‌ها نسبت به ملت ايران يك حقيقت درخشان براى جهان و براى تاريخ خود را نشان مى‌دهد

مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه امت بزرگ اسلامى، اين آگاهى را به‌طور وسيعى بعد از پيروزى انقلاب اسلامى در ايران به دست آورد، بیان می‌کنند:  اين موجب شد كه دشمنى با اسلام و به‌طور مشخص دشمنى با جمهورى اسلامى، آن روز جزو برنامه‌هاى اساسى استكبار جهانى و دو ابرقدرت شرق و غرب قرار بگيرد و تصميم بگيرند كه اين نظام اسلامى را - كه اين‌قدر براى آنها مشكل به وجود آورده بود - از كارايى و قدرت تأثير بر روى ملت‌ها بيندازند. دشمني‌ها شروع شد؛ از جمله‌ى اين دشمني‌ها، تحميل جنگ بود؛ از جمله‌ى اين دشمني‌ها، محاصره‌ى اقتصادى بود؛ از جمله‌ى اين دشمني‌ها، تلاش‌هاى ضد امنيتى و خصمانه در داخل صفوف قشرهاى مختلف ملت بود؛ از جمله‌ى اين دشمني‌ها، تبليغات گوناگون عليه جمهورى اسلامى و عليه اين ملت بود؛ از جمله‌ى اين دشمني‌ها، نسبت‌هاى دروغ به اين كشور و اين ملت و مسؤولان اين كشور بود. در طول اين سيزده سال، يك روز گردونه‌ى اين توطئه‌ها متوقف نشده است و هر روز به شكلى ظهور كرده و ادامه دارد؛ تا امروز هم ادامه داشته و قاعدتاً بعدها هم تا مدت‌ها ادامه خواهد داشت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید می‌کنند: آنچه كه در اين ميان قابل توجه است و به عنوان يك حقيقت درخشان براى جهان و براى تاريخ خود را نشان مى‌دهد، ناكامى اين توطئه‌ها نسبت به ملت ايران است. دليل اين ناكامى، بقاى نظام جمهورى اسلامى و استحكام روزبه‌روز آن است؛ آنها نمى‌خواستند اين‌طور باشد. دليل اين ناكامى، پيروزى جمهورى اسلامى در جنگ تحميلى است؛ چيزى است كه هر انسانى با اندك تأملى، اين پيروزى روشن و واضح را درك مى‌كند.

وقتى كه همه‌ى دنيا همدست بشوند و بر سر ملتى خراب بشوند، براى اين‌كه آن ملت را از صحنه خارج كنند و مرزهاى او را تغيير بدهند، اما بعد از هشت سال نتوانند، آن ملت بزرگترين پيروزى را به دست آورده است؛ اين، علاوه بر پيروزيهاى جنبى است كه ما در دوران هشت سال جنگ داشتيم.

*بسيارى از اين ابتكاراتى كه امروز شما در داخل نيروى هوايى انجام مى‌دهيد، مرهون همان روحيه‌ى خودكفايى است

ایشان در ادامه این دیدار می‌فرمایند: بسيارى از اين ابتكاراتى كه امروز شما در داخل نيروى هوايى انجام مى‌دهيد، مرهون همان روحيه‌ى خودكفايى است كه در دوران جنگ به وجود آمد؛ والّا در روز اول جنگ كه ما اين‌طور نبوديم. روز اول جنگ، ما هواپيما بسيار داشتيم؛ قطعات يدكى خيلى داشتيم؛ هواپيماى آماده هم داشتيم؛ اما آنچه كه نداشتيم، خودجوشى بود؛ كه اين خودجوشى به مرور به وجود آمد.

* ملت در مقابل توطئه‌ها به خودسازى و درون‌سازى و خودجوشى پرداخت

عده‌يى در آن روز خيال مى‌كردند كه ما از بين رفتنى هستيم؛ امريكايي‌ها هم همين‌طور خيال مى‌كردند؛ فكر مى‌كردند كه تمام شد؛ جنگى است و در ظرف يك ماه، دو ماه، شش ماه، تمام وسايل و تجهيزات هوايى و غير هوايى جمهورى اسلامى را از بين خواهند برد؛ بعد اين ملت مجبور است كه دست هايش را بالا كند! آن حقيقت روشن اين است كه اين ملت در مقابل اين توطئه‌ها به خودسازى و درون‌سازى و خودجوشى پرداخت. امروز شما چيزى داريد كه يك ملت به اين آسانى آن را به دست نمى‌آورد و آن، اتكاء به نفس و كشف قدرت درونى و نفسانى و ذاتى است. به اين دليل است كه شما امروز از آن روزها و از همه‌ى گذشته‌ى نيروى هوايى و ارتش در دوران تاريخش بسيار قويتريد.

* تسليحات نيروهاى مسلح ما، هيچ‌گونه خطرى را براى همسايگان ما به وجود نمى‌آورد

مقام معظم رهبری می‌افزایند: در دوران جنگ همواره ما به امريكايي‌ها مى‌گفتيم، شما كه مى‌گوييد ما براى حفظ امنيت منطقه ناوهاى خود را وارد خليج فارس مى‌كنيم، بدانيد كه شماها ضد امنيتيد؛ وجود شماها برخلاف امنيت است؛ امروز هم همين را مى‌گوييم و همين حقيقت وجود دارد. اينها براى اين‌كه وجود خودشان را در خليج فارس و در منطقه توجيه كنند، براى اين‌كه كشورهايى را وادار به سرازير كردن دلارهاى نفتى خود به خزانه‌هاى زرادخانه‌هاى امريكا بكنند و از آنها سلاح تهيه نمايند، براى اين‌كه بين جمهورى اسلامى و همسايگانش يك حالت بيم و هراس و احساس غربت به وجود بياورند، تبليغات مبالغه‌آميز مى‌كنند كه جمهورى اسلامى درصدد تهيه‌ى تسليحات است! تسليحات ما هرچه كه تاكنون بوده است و هرچه كه بعد از اين بايد باشد، صرفاً براى دفاع از مرزهاى اين كشور و از اين انقلاب و از ارزش‌هايى است كه اين انقلاب بر پايه‌ى آنها بنا شده است. تسليحات نيروهاى مسلح ما، هيچ‌گونه خطرى را براى همسايگان ما به وجود نمى‌آورد؛ ما مى‌توانيم از همسايگان خودمان دفاع كنيم.

ایشان تاکید می‌کنند: ما بر مبناى تفكرات اسلامى داريم حركت مى‌كنيم. ما با حكمتِ برخاسته و تراوش شده‌ى از اصول اسلامى داريم مشى مى‌كنيم و كشور را اداره مى‌كنيم

*نيروهاى مسلح جمهورى اسلامى براى دفاع در مقابل گرگ‌هايى است كه به جمهورى اسلامى دندان نشان مى‌دهند؛

معظم له در ادامه این دیدار می‌فرمایند: نيروهاى مسلح جمهورى اسلامى براى دفاع در مقابل گرگهايى است كه به جمهورى اسلامى دندان نشان مى‌دهند؛ براى آن پنجه‌هاى خون‌آلودى است كه سال‌هاى سال از سفره‌ى بى‌صاحب اين ملت خوردند و بردند و غارت كردند، و حالا كه جمهورى اسلامى دست آنها را قطع مى‌كند، به جمهورى اسلامى و ملت ايران پنجه نشان مى‌دهند. نيروهاى مسلح ما براى مقابله‌ى با آن عناصرى است كه با فضيلت‌ها دشمنند و نمى‌خواهند اين كشور و هيچ كشورى و هيچ ملتى به خود استقلال ببيند؛ چه آنها خودشان و چه مزدورانشان؛ كه با كمال تأسف و خجلت بايد بگوييم كه بعضى از اينها اصل ايرانى هم دارند؛ كسانى كه به دشمنان اين كشور پناه بردند و عليه اين كشور و عليه پدر و مادر و خانواده و ميهن خودشان، پنجه به خون آلوده كردند! نيروهاى مسلح و قوّت سلاح و بازوى جمهورى اسلامى براى مقابله با اين رذالتها و رذلهاست؛ نه براى تعرض، نه براى تجاوز.

* ما هرگز نخواستيم ژاندارم اين منطقه باشيم

ایشان با بیان اینکه ما اگر از امنيت منطقه‌ى خليج فارس حرف مى‌زنيم و خود را در آن سهيم مى‌دانيم، اين ناشى از يك حق طبيعى است، عنوان می‌کنند: خليج فارس يك حوزه‌ى محدود و يك منطقه‌ى دربسته و سربسته‌يى است كه از لحاظ مرز، بيشترين سهم را جمهورى اسلامى دارد؛ طبيعى است كه در امنيت و حراست از آن نقش داشته باشد. ما هرگز نخواستيم ژاندارم اين منطقه باشيم و هرگز اجازه هم نمى‌دهيم كه هيچ قدرت ديگرى چه از خود اين منطقه، و چه از بيرون اين منطقه، و امروز بخصوص امريكا  بخواهد ژاندارمى اين منطقه‌ى نفت‌خيز و بسيار قيمتى عالم را به خودش اختصاص بدهد. با اين روحيه‌ى احساس تكليف بر حراست از ارزش‌هاى اسلامى و از مرز و بوم و مردم اين كشور، تك تك آحاد نظامى ما  چه سپاه، چه نيروهاى مختلف ارتش؛ از جمله نيروى هوايى  بايد به كار نظامىِ خودشان بپردازند و در هر سطحى كه هستند، تكليفشان را انجام بدهند. امروز شما آن كارى كه انجام مى‌دهيد، يك تكليف وجدانى، دينى، ملى، ارزشى و انسانى است.

با اين روحيه‌ى احساس تكليف بر حراست از ارزشهاى اسلامى و از مرز و بوم و مردم اين كشور، تك تك آحاد نظامى ما چه سپاه، چه نيروهاى مختلف ارتش؛ از جمله نيروى هوايى  بايد به كار نظامىِ خودشان بپردازند و در هر سطحى كه هستند، تكليفشان را انجام بدهند.

*قدرت‌هاى بزرگ نمى‌خواهند كه ملتها نفس بكشند/ من از پيشرفتهاى نيروى هوايى مطلعم و آنها را بسيار پُرارج مى‌دانم

معظم له در پایان این دیدار می‌فرمایند: قدرتهاى بزرگ نمى‌خواهند كه ملتها نفس بكشند و روى پاى خودشان بايستند؛ مى‌بينيد كه روزبه‌روز مى‌خواهند قدرت خودشان را در دنيا توسعه بدهند.

من از پيشرفتهاى نيروى هوايى مطلعم و آنها را بسيار پُرارج مى‌دانم. شما كارهاى خوبى كرده‌ايد. آنچه كه امروز در نيروى هوايى جريان دارد، حاكى از زنده بودن و زدن نبض سالم اين نيروست. اين تپشى كه امروز در نيروى هوايى هست، چيز خوبى است؛ اين را حفظ كنيد؛ آن حقيقت ارزشى را همواره به آن برسانيد؛ مراقب باشيد كه اين حركات و اين كارى كه انجام مى‌گيرد، با ارزشهاى انقلابى و اسلامى، هماهنگ و دوش‌به‌دوش پيش برود.

* جمهورى اسلامى اين امتياز را دارد كه ملت و دولتش در مقابله و معارضه با اين ظلم همگانى، همدستند

رهبری معظم انقلاب در ديدار اعضاى «نيروى هوايى» ارتش در روز نيروى هوايی در 19 بهمن 71 می‌فرمایند: وقتى مجاهدت نيروى هوايى را در طول اين چهارده سال؛ بخصوص در دوران جنگ به ياد مى‌آورم و وقتى اطلاعات گوناگونى را كه از اوضاع و احوال اين نيرو، از آغاز جنگ تا امروز داشتم، مرور مى‌كنم، مى‌بينم مجموعه‌ى عظيمى از فداكاري‌ها و تلاش‌هاى صادقانه و ابتكارها و نوآوري‌ها و به كمك اسلام شتافتن در لحظات دشوار روزهاى غربت و چه بسيار كارهاى عالمانه و دلسوزانه انجام گرفته است كه همه‌ى اين‌ها حاكى از علاقه‌مندى و توان فكرى و علمى در زمينه‌هاى فنى و حركت‌هاى عاشقانه‌ى خلبانان در رفتن به سمت خطرهاى حتمى است.

ایشان می‌افزایند: اگر اين هدف يك هدف الهى باشد؛ به بشريت برگردد، به آرمانهاى خدايى برگردد، به صلاح و خير بشر برگردد، به استقرار عدالت و به مبارزه با ظلم و جور مربوط شود، احساس مى‌كند كه به هدف نزديكتر شده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه این دیدار تصریح کردند: يك قدرت قلدر، در گوشه‌اى از عالم نشسته است و براى سرتاسر عالم؛ براى جلب منافع آنها؛ براى دست‌اندازى به منابع آنها و براى تسلط سياسى و نظامى بر آنها، نقشه مى‌ريزد. كدام هدف انسانى در اين كارها ممكن است وجود داشته باشد؟

جمهورى اسلامى اين امتياز را دارد كه ملت و دولتش در مقابله و معارضه با اين ظلم همگانى، همدستند و هيچ فشارى هم بر اينها كارگر نيست. به همين خاطر است كه ابرقدرت‌ها، همه‌ى حمله و دشمنى و تعصب خودشان را براى مقابله با اين ملت و دولت به كار مى‌برند. چون همه ساكت شده‌اند و اين يكى ساكت نمى‌شود. چون ديگران اعتراض جدى نمى‌كنند؛ اما اين‌جا، انقلاب، دلها را قرص و فريادها را رسا و مشتها را گره كرده است.

ایشان می‌فرمایند: مبارزه با ظلم. اين است آن ويژگى كه جمهورى اسلامى را امروز در ميان ملت‌هاى عالم به صورت يك الگو درآورده است و ملتها براى آن احترام قائلند. اين است كه على‌رغم سيل شايعاتى كه عليه جمهورى اسلامى در دنيا به راه مى‌افتد و هر روز جنجال جديدى درباره‌ى آن مى‌آفرينند، نفوذ جمهورى اسلامى در ميان ملتها بيشتر مى‌شود.

*هر حركتى كه شما مى‌كنيد، در خدمت اين راه و براى مقابله‌ى با ظلم است

رهبری معظم انقلاب اسلامی در ادامه تاکید می‌کنند: هر حركتى كه شما مى‌كنيد، در خدمت اين راه و براى مقابله‌ى با ظلم است. اينها مى‌خواهند بر ايران مسلط شوند. اينها نمى‌توانند ببينند در يك موقعيت به اين مهمى و در اين منطقه‌ى حساس جغرافيايى، دولت و كشورى وجود دارد كه تسليم زورگويي‌هاى زورگويان عالم نمى‌شود. اين را نمى‌توانند ببينند و فشار وارد مى‌كنند. خوشبختانه هرچه آنها بيشتر فشار مى‌آورند، جمهورى اسلامى قويتر، به خود متكى‌تر و ضد فشارتر مى‌شود. ما از آرمان‌هاى جمهورى اسلامى، يك قدم پايين‌تر نگذاشتيم و بعد از اين هم به فضل الهى نخواهيم گذاشت.

*جا براى تلاش زياد است. فعاليت كنيد، تلاش كنيد و عناصر جوان و مؤمن را تربيت نماييد

مردم نسبت به زحمات و تلاشهاى شما تا آن حدود كه اطلاع مى‌يابند، اظهار محبت مى‌كنند. ما اين را اطلاع داريم. هرچه تلاش كنيد، مورد رضاى الهى و محبت اين ملت است. باز عرض مى‌كنم: جا براى تلاش زياد است. فعاليت كنيد، تلاش كنيد و عناصر جوان و مؤمن را تربيت نماييد. روحيه‌ى تدين را در نيرو گسترش دهيد و كارى كنيد كه عناصر مؤمن در نيروى هوايى، احساس كنند كه مجموعه‌ى نيرو به سوى آرمان هاى الهى حركت مى‌كند.

*امروز ارتش در جمهورى اسلامى ايران، يك عنصر تعيين كننده در دفاع از ارزش‌هاى اسلامى و انقلابى است

مقام معظم رهبری در 18 بهمن 1375 در دیدار با فرماندهان و جمعى از پرسنل نيروى هوايى ارتش بمناسبت سالروز نيروى هوايی می‌فرمایند:   يكى از اين تدابير كه امروز در جاهايى از دنيا خيلى نمايان است، اين است كه ارتش هاى آن كشورها را قبضه مى كنند. وقتى ارتش در يك كشور قبضه بيگانگان شد، در واقع امنيت از فضاى سياسى آن كشور هم رخت بر مى بندد.

امروز ارتش در جمهورى اسلامى ايران، يك عنصر تعيين كننده در دفاع از ارزش‌هاى اسلامى و انقلابى است. نيروهاى مسلّح - ارتش و سپاه و بسيج - كلاًّ در كشور اين گونه اند؛ يعنى خودشان اركان و استوانه هاى نظام ارزشى جمهورى اسلامى هستند. البته اين وضعيت، آسان به دست نيامده است. عناصر مؤمن در داخل ارتش، به گردن همه ارتش و بخصوص براى پديد آمدن يك چنين وضع مطلوب و رضايتبخشى كه امروز بحمداللَّه دارد، حقّ حيات دارند. يكى از علل خشم دستگاه استكبار از جمهورى اسلامى هم همين است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای می‌افزایند: اين كه مى بينيد راجع به نظامى گرى در جمهورى اسلامى، آن قدر تبليغات مغرضانه مى كنند، علّتش اين است كه مى دانند نيروهاى مسلّح در جمهورى اسلامى، عناصر بيكاره و بى اعتناى به سرنوشت اين كشور و ارزش‌هاى اخلاقى و انقلابى نيستند؛ بلكه به شدّت پايبندند و در حال آماده كردن خود براى دفاع از اين ارزش‌ها هستند. اين را مى بينند و نمى پسندند. خشم آنها در قالب تبليغات دروغشان، خود را نشان مى‌دهد. البته تبليغاتشان واقعاً دروغ است. مى گويند ايران براى كشورهاى همسايه، تهديد است. اين، دروغ است. مى گويند ايران با امنيت اين منطقه، مخالف است. اين، دروغ و بهتان است. نه اين كه ما بخواهيم اثبات كنيم دروغ است؛ هر انسان هوشمندى، هر انسان معمولى اى كه با مسائل آشناست، مى فهمد كه اينها معنا ندارد.

ایشان در ادامه این دیدار تاکید می‌کنند: اگر منطقه خليج فارس در امنيت باشد، ما كه بيشترين ساحل را در خليج فارس داريم، بيش از همه از امنيت اين منطقه استفاده خواهيم كرد. اگر خليج فارس، محل حضور بيگانگان نباشد، ما كه منافع زيادى در اين خليجِ پهناور و بزرگ - كه مشترك بين ما و كشورهاى ديگر است - داريم، بيش از ديگران در امنيت اين منطقه سعى خواهيم داشت. اين امر طبيعى است. هيچ كس نمى خواهد خانه خودش را ناامن كند. كسانى خليج فارس را ناامن مى كنند كه مى خواهند از ناامنى و يا لااقل از شايعه ناامنىِ اين جا سوءاستفاده كنند و وانمود نمايند كه در اين منطقه ناامنى است، تا بتوانند سلاح بفروشند، تا بتوانند حضور نظامى پيدا كنند، تا بتوانند نفوذ سياسى در كشورهاى خليج فارس به دست آورند. اين حرف، متعلّق به آنهاست؛ والّا هر كسى وقتى به جغرافياى منطقه نگاه كند، مى فهمد كه در اين منطقه، ايران اسلامى بيش از ديگر كشورها، به امنيت اين منطقه پايبند است. بنابراين، تبليغات دشمن دروغ است.

اما اين تبليغات دروغ از كجا ناشى مى‌شود؟ از اين جا ناشى مى‌شود كه شما بيداريد و نيروهاى مسلّح سرِپا هستند. اگر نيروهاى مسلّح كنار بودند، بى تفاوت و ناكافى بودند، توانايى دفاع از حيثيّت و موجوديّت خانه خودشان و يا دفاع از ارزش‌هاى و عقايد خويش را نداشتند، دشمن اين قدر عصبانى نمى‌شد. اين عكس العمل دشمن، معيار خوبى براى وضعيت ماست. اين، يك مطلب اساسى و اصلى است. امروز نيروهاى مسلّح، اين طورند.

البته من بايد اين نكته را بگويم كه بعضى از بخش‌ها در نيروهاى مسلّح، در پديد آمدن اين وضعيت، تأثير ويژه اى داشتند. از جمله آن بخشهايى كه تأثير داشتند، يكى همين نيروى هوايى است.

امروز، شما كه در نيروى هوايى هستيد، براى اين كه ارزش و شخصيت خودتان را باور كنيد، احتياج نداريد كه كسى به شما اين را بگويد، يا كسى تعريف خلاف واقعى از شما بكند؛ در پرونده خودتان در نيروى هوايى، شما مجموعه اى از افتخارات، فداكاريهاى شكوهمند، پروازهاى خوب، كارهاى فنّى خوب، دفاعهاى بجا، حمله هاى بجا، كارآييهاى برجسته و نوسازيهاى خوب داريد. اينها، در سابقه و پرونده شماست و كسى هم نمى تواند انكارشان كند. اين، اصالت و ارزش نيروى هوايى است.

* نيروى هوايى به احتمال قوى، نقش آينده‌اش از نقش گذشته اش هم اهميت بيشترى خواهد داشت

فرمانده کل قوا با بیان اینکه  آنچه من به شما عرض مى‌كنم و از شما مى‌خواهم، اين است كه به اين مقدار نبايد اكتفا كنيد. نيروى هوايى به احتمال قوى، نقش آينده اش از نقش گذشته اش هم اهميت بيشترى خواهد داشت، بیان می‌کنند:  نيروى هوايى، وضع تعيين كننده اى در بسيارى از ج

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط Mohammad

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 39
بازدید کل : 28011
تعداد مطالب : 6
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1